Pro vás

Dva za jeden, aneb: AD/ Rušení železničního přejezdu v Hartě je opět ve hře

Dva za jeden, aneb: AD/ Rušení železničního přejezdu v Hartě je opět ve hře

V květnovém vydání časopisu Puls se Monika a Jakub Kašparovi vrací k tématu rušení železničního přejezdu v Hartě. Rekapitulují záležitost z roku 2020 a pod titulkem nad článkem seznamují čtenáře s novou skutečností, že je jeho rušení opět ve hře.

Odpověď na článek manželů Kašparových

V květnovém vydání časopisu Puls se Monika a Jakub Kašparovi vrací k tématu rušení železničního přejezdu v Hartě. Rekapitulují záležitost z roku 2020 a pod titulkem nad článkem seznamují čtenáře s novou skutečností, že je jeho rušení opět ve hře.
V závěru vyzývají město, resp. starostu Jana Sobotku otázkou: “Postaví se město za tento veřejný zájem (poznámka - další citace z textu: „ ...tzn. umožnění zabezpečení dvou nejvíce frekventovaných železničních přejezdů v Hartě, spolu se zachováním posledního přejezdu v Opletalově ulici alespoň pro pěší a cyklisty…“ , tak jak bylo loni v únoru ústy starosty Sobotky veřejně přislíbeno?“

K tomu Jan Sobotka uvádí: „Z loňského obšírného jednání s obyvateli Harty vyplynulo, že si zdejší lidé nepřejí zabezpečení dvou železničních přejezdů za cenu zrušení jednoho přejezdu, resp. cesty přes železniční koleje. Jiná možnost se v té době z pohledu Správy železnic nejevila. Jako starosta se tedy v této věci dál neangažuji. Nic neřeším a nejednám.
Nicméně na ředitelství Správy železnic v Hradci Králové nastoupil nový ředitel. Mohu se dotázat, zda-li se po jeho předchůdci dosavadní názory a strategie nezměnily. Ovšem stále trvá, že trať je z hlediska provozu nevýznamná. Dle sdělení Správy nebude stát zabezpečovat dva přejezdy za 16 milion korun a jeden další nechá nezabezpečený. Důvodem investice bylo bezpečnostní hledisko. Pokud nedojde ke zrušení přejezdu, nestane se investice SŽ prioritou a odsune se do nedohledna.
V souvislosti s investičním záměrem p. Korbeláře nastala nová situace a záležitost v souvislosti s přejezdy v Hartě je otevřena. Správa železnic říká, chcete-li stavět rodinné domky, musíte železniční přejezd u mlékárny zabezpečit. Proto by to měl jako investor udělat.
Zabezpečení jednoho železničního přejezdu vychází na 6 – 8 milionů korun. Pokud by si do ceny parcel započítal cenu zabezpečení přejezdu, pak se cena za parcelu výrazně prodraží a on na to říká, že mu to nevychází. Požádal město Vrchlabí, aby se postavilo za jeho záměr. S panem Korbelářem jsem hovořil a sdělil, že není možné veřejnými penězi podporovat soukromou investici. Sám investor musí jednat s obyvateli Harty a já jsem slíbil, že návrhy následně projednám se Správou železnic,“
uvádí Jan Sobotka.

Dáša Palátková | novinářka